Знімач сайлентблоків. Як влаштований? | autom.com.ua

Знімач сайлентблоків. Як влаштований?

Пристрій знімача сайлентблока

Під поняттям «знімач для сайлентблоків» мають на увазі набір деталей і інструментів, призначених для демонтажу сайлентблоків з пристрою автомобіля. Комплекти бувають різними, з мінімальною / максимальною кількістю пристосувань. Також є набори, які призначені для конкретних моделей машин і універсальні.

Знімач є необхідним інструментом не тільки в автосервісі, а й в гаражі будь-якого автолюбителя. Він дозволяє отримати сайлентблок без особливих труднощів, не пошкодивши інші деталі (при застосуванні молотка запчастини деформуються).

Всі знімачі поділяються на спеціалізовані і універсальні. Перший тип приладу виготовляється для конкретної марки машини і не підходить для інших (в інструкції завжди зазначено, для якої моделі призначений агрегат). Вважається, що саме спеціалізований агрегат більш надійний і довговічний. Другий вид підходить для більшості моделей. Його термін експлуатації і міцність залежить від заводу-виробника.

Знімачі сайлентблоків мають наступну конструкцію (найбільш проста модель):

  • 2 шайби, які відрізняються один від одного розміром (одна більше, друга - менше).
  • 1 болт, довгий, виготовлений зі сталі.
  • 1 гайка.
  • 1 трубка, виконана зі сталі.

Все знімачі мають однаковий принцип установки і застосування: правильний монтаж пристрою, випресування старої деталі, запрессовка нової. Пристосування для запресовування сайлентблоков може бути механічним і гідравлічним. Різниця у розмірах виробу, вартості, зручності експлуатації і точності виконання робіт.

Які є види знімачів сайлентблоков?

Прилад для зняття сайлентблоков має такі різновиди:

  • Механічний. Вважається універсальним пристроєм. Найчастіше, реалізується в наборі. Комплектація такого знімача оснащена внутрішніми і зовнішніми оправками різного діаметру, а також штифтами з різьбленням. Такий комплект використовується фахівцями, яким необхідно обслуговувати машини в умовах автосервісних центрів (СТО). Полегшує і прискорює процес роботи. Однак, не може застосовуватися для випресування / запресування великих деталей.
  • Гідравлічний знімач. Завдяки конструкції, такий прилад здатний обслуговувати автомобілі різних видів і марок. Знижується ймовірність пошкоджень інших деталей і запчастин. Призначений для випресування і запресовування сайлентблоков. Складається з гідроциліндра з поршнем, металевої шпильки з різьбленням, втулки, склянок.

Знімач сайлентблоків універсальний (механічний) від гідравлічного відрізняється ціною, конструкцією і способом застосування. У першому випадку загвинчування болта в корпус знімача (тобто зусилля) відбувається вручну, а в другому - за допомогою гідравліки (гідроциліндр і гидронасос).

Знімач сайлентблоков гідравлічний має ряд переваг:

  • Не вимагає великих фізичних зусиль майстра.
  • Гідравлічний механізм дозволяє здійснювати заміну просто і швидко, що важливо при наданні послуг.
  • Може застосовуватися для багатьох марок машин (вантажних і легкових).
  • При заміні деталей не вимагає зняття великогабаритних частин з машини.
  • Дозволяє більш точно встановити агрегат з правильною глибиною захвата.
  • Підвищує безпеку в роботі.

Комплектація включає в себе гідронасос з робочою рідиною (може бути вбудованим або виносним), гідроциліндр, рукав високого тиску, з'єднувальні елементи, опору і безпосередньо сам агрегат. При необхідності можна замовити додаткові компоненти (наприклад, шпильку необхідного діаметра). Випресовувач сайлентблоков - це універсальний і необхідний інструмент на кожному СТО.

При покупці знімача слід враховувати:

  • Модель машини, для якої купується прилад.
  • Тип знімача (спеціалізований або універсальний).
  • Простоту використання.
  • Потреба в покупці додаткових елементів.

Всі параметри і характеристики знімача вказані в інструкції. Необхідно також візуально оглянути прилад на наявність видимих ​​дефектів, нерівностей.

Як поміняти сайлентблоки, за допомогою знімача сайлентблоков?

Заміна сайлентблоков - процес, що вимагає знань і навичок. Якщо раніше подібні дії не виконувалися, краще довірити таку роботу фахівця, оскільки можна пошкодити / деформувати деталі машини.

При наявності мінімального досвіду в сфері авторемонту, можна зробити заміну сайлентблоків своїми руками. Для цього знадобляться інструменти для зняття запчастин з машини, пристосування для заміни сайлентблоков, нові сайлентблоки. Можливо, виявляться і інші несправності. В такому випадку, деталі також доведеться замінити на нові. В інструкції кожного автомобіля є рекомендації по заміні, які залежать від пробігу, стану авто, умов експлуатації.

Як поміняти сайлентблоки - питання, що вимагає ретельної підготовки. Перед тим, як приступати до заміни, необхідно підготувати автомобіль. Етапи підготовки і заміни сайлентблоков:

  • Встановити машину на призначене місце ремонту і зафіксувати за допомогою противідкатних пристроїв.
  • Далі слід послабити болти, розташовані на колесах.
  • Використовуючи домкрат, потрібно підняти автомобіль з того боку, на якій буде проводитися заміна сайлентблоков.
  • Зняти колесо.
  • Використовуючи спеціально призначений ключ потрібного розміру, необхідно відкрутити гайку, розташовану на верхній кульовий опорі.
  • Послабити верхній важіль.
  • Встановити знімач сайлентблока і впрессовану кульову опору.
  • На верхньому важелі закріплена гайка - її потрібно відкрутити. Після цього можна витягнути і болт, і верхній важіль.
  • У важелі розташовані сайлентблоки, які необхідно дістати, використовуючи знімач (випресування).
  • Наступним кроком буде огляд важеля на предмет пошкоджень. При виявленні відколів або тріщин, деталь підлягає заміні. Якщо видимих ​​слідів несправностей не виявлено, можна виконувати установку нового сайлентблока шляхом запресовування (попередньо змастивши поверхні).
  • По закінченню робіт, важіль встановлюється на місце (при цьому затягувати гайки до упору не потрібно).
  • Далі монтується колесо назад, після чого, використовуючи знімач, знімаються сайлентблоки з нижнього важеля. Важливо: при роботі слід уважно оглядати запчастини і деталі. При виявленні дефектів, їх доведеться замінити.
  • Кріпильні гайки затягувати потрібно тільки тоді, коли машина буде опущена - це виключить ефект «витягнутої» підвіски.

Всі вищеописані дії залежать від моделі машини, інструменту (універсальний / спеціалізований / гідравлічний) і є спільними рекомендаціями. Краще виконувати цю роботу в майстернях, оскільки після заміни сайлентблоков може знадобитися виконання «розвал-сходження».

Компанія «Автомеханіка» спеціалізується на збуті обладнання, яке використовується в умовах автомайстерень і СТО. Послуги, що надаються: підбір пристроїв, консультативна підтримка, допомога у виборі і повний супровід. Співпрацюючи з компанією, кожен клієнт отримує вигідні умови для роботи!

Підпишіться на розсилку новин та пропозицій від Автомеханіки і завжди будьте в курсі новинок